کرکره پانچ دار

کرکره پانچ دار

کرکره پانچ دار

کرکره پانچ دار

از پانچ شدن تیغه های آلومینیومی تک جداره این نوع تیغه کرکره برقی ساخته می شود. تیغه های پانج دار معمولا به صورت ترکیبی با تیغه های اکسترود جهت زیبایی و همچنین نفوذ نور به داخل محیط از جمله پارکینگ ساختمانهای جنوبی و فروشگاه ها استفاده می شود. فلذا با توجه به اینکه این تیغه کرکره پانچ دار از نوع تک جداره می باشند و از نظر مکانیکی مقاومت پایین تری نسبت به سایر کرکره برقی ها دارند استفاده از آن بصورت یک کرکره برقی کامل توصیه نمی گردد و حداکثر تا ۵ عدد تیغه پانچ توصیه می شود. بهتر است جهت جلوگیری از نفوذ صدا و گرد وغبار از درون پانچ های کرکره برقی پانج شده این سوراخ ها با تلق شفاف ( پلی کربنات ) پوشانده شوند.

استفاده از کرکره‌های پانچ دار امروزه گسترش زیادی یافته است و برای محیط‌های مختلفی از این کرکره‌های پانچ داراستفاده می‌شود، کرکره پلی کربنات پانچ دار  یکی از انواع کرکره برقی می‌باشد. که علاوه بر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای درب و پنجره‌های منازل نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. تیغه‌های کرکره پلی کربنات متفاوت است و در شکل‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود، یکی از انواع این تیغه‌ها، تیغه کرکره پلی کربنات پانچ دار است که از آن برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که لازم است نور به درون ساختمان نفوذ کند و فضا خیلی تاریک نشود. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع تیغه کرکره پلی کربنات پانچ دار و نمایندگی‌های فروش و نصب آن در شهرهای مختلف آشنا نماییم.

برخی از انواع تیغه کرکره پلی کربنات سوراخ دار عبارت‌اند از

  • تیغه شفاف: این تیغه‌ها دارای رنگی شفاف هستند و به تیغه‌های شیشه‌ای شهرت دارند و حتی برخی از افراد بر این تصورند که جنس آن از شیشه می‌باشد اما درواقع جنس این نوع تیغه از نانو پلیمر می‌باشد و دارای رنگ‌های شفاف مختلفی است این تیغه ظاهر بسیار زیبایی دارد و از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد.
  • تیغه فوم دار: جنس تیغه‌های فوم دار ترکیبی از آلومینیوم و خمیر پلی اورتان است که با حرارت شکلی فومی به خود می‌گیرد و دارای وزن سبکی می‌باشد این نوع تیغه ضد حریق است و عایق صوتی مناسبی می‌باشد.
  • تیغه رول گیتر: این تیغه‌ها از جنس فولاد با روکش آلومینیوم هستند و میزان استحکام آن به حدی است که به‌هیچ‌وجه قطعات آن از هم جدا نمی‌شود؛ بنابراین از این تیغه برای مکان‌هایی همچون طلافروشی‌ها و محیط‌های تجاری استفاده می‌شود.
  • تیغه سوراخ‌دار: نوع دیگر از تیغه کرکره،تیغه کرکره پلی کربنات می‌باشد این تیغه‌ها از ورقه‌های آلومینیومی تک جداره ساخته می‌شوند و به عبارتی ورقه‌های آلومینیومی طی فرآیندی پانچ شده و تیغه‌های سوراخ‌دار را شکل می‌دهند.
  • از این تیغه‌های پانچ دار بیشتر برای پارکینگ‌ها و درب و پنجره‌های جنوبی استفاده می‌شود تا نور به درون ساختمان نفوذ کند و محیط خیلی تاریک به نظر نرسد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تیغه کرکره پلی کربنات مانند سایر تیغه‌ها از مقاومت بالایی برخوردار نیست و بیشتر از آن برای زیبایی استفاده می‌شود اما اگر می‌خواهید مقاومت تیغه بالا رود بهتر است آن را به‌صورت ترکیبی استفاده نمایید و از تیغه‌های آکسترود نیز در میان تیغه‌های سوراخ‌دار استفاده کنید در این صورت طول عمر و دوام تیغه افزایش می‌یابد.
ایران پلی کربنات