انواع کرکره پلی کربنات

انواع کرکره پلی کربنات

انواع کرکره پلی کربنات

انواع کرکره پلی کربنات

کرکره پلی کربنات، تیغه شفاف نیز نامیده می شوند که از مواد پلی کربنات و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده و با مقاومت مکانیکی بسیار بالا می باشد به علت خاصیت ضد شعله ور شدن  کرکره پلی کربنات، در مقابل آتش مقاومت بسیار بالایی دارد و از سرایت آتش جلوگیری می کند. تیغه های کرکره  پلی کربنات (تیغه شفاف) خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند تیغه کرکره پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد. کرکره تیغه شفاف را با نام نانوکامپوزیت نیز می شناسند.

تیغه های کرکره برقی شفاف پلی کربنات  با استفاده از لوله های آلومینیوم آنودایز یا استنلس استیل به یکدیگر متصل می شوند جهت کرکره اتوماتیک با عرض دهنه کوچک تا ۳٫۵ متر عرض از تیغه شفاف با لوله و یا زوار آلومینیومی استفاده می شود. ولی برای کرکره اتوماتیک با عرض دهنه بزرگ و همچنین مکان هایی که امنیت و خاصیت ضد سرقت برای کارفرما از اهمیت برخوردار است کرکره برقی شفاف با لوله استیل توصیه می شود.

در مقابل نوع دیگر کرکره شفاف، تیغه پلی کربنات لوله‌ ای بوده که در آن بین تیغه‌ های پلی‌ کربنات لوله قرار می‌ دهند. جنس این لوله‌ ها معمولا از جنس استیل یا آلومینیوم است. لازم به ذکر است که این نوع کرکره شفاف از زیبایی بیشتری نسبت به نوع دیگر آن برخوردار است. شفافیت یکی از خصوصیات اصلی کرکره پلی کربنات یا کرکره شفاف بوده که در کرکره‌ های بدون رنگ میزان شفافیت به بیشترین درجه خود می‌ رسد. به علت شفافیت خاصی که این نوع کرکره‌ ها دارند به آن‌ ها کرکره شیشه‌ ای نیز می‎گویند این در حالی که همان‌ طور گفته شد جنس آن‌ ها از شیشه نیست.

 

ایران پلی کربنات